Co to jest marketing konwersyjny i do czego służy ?

Przedsiębiorcy, niezależnie od branży, w której działają, spotykają się z negatywnym popytem na produkt lub usługę. Tu właśnie wkracza marketing konwersyjny. Pozwala śledzić proces konwersji leadów na realnych klientów i zrobić pierwszy krok w kierunku odzyskania zainteresowania potencjalnych klientów.

RedMustang tłumaczy że, marketing konwersyjny to jest szereg działań mających na celu zmianę postaw wobec produktu lub usługi o negatywnym popycie. Negatywny popyt odnosi się do negatywnego nastawienia konsumentów do danego produktu. 

Istnieje wiele produktów i usług o negatywnym popycie, na przykład:żywność o dużej zawartości kalorii 

szczepienia niemowląt 

ogrody zoologiczne, cyrki 

Cele i zadania

Głównym celem marketingu konwersji jest zmiana opinii klienta o produkcie, dostarczenie argumentów, dlaczego dany produkt jest mu potrzebny i skłonienie go do zakupu przez stronę internetową Opole lub stacjonarnie w sklepie. Wymaga to zbadania charakterystyki produktu i grupy docelowej, zidentyfikowania głównych powodów nie nabywania produktu oraz określenia metod oddziaływania na potencjalnych nabywców.

Ważne jest, aby szybko reagować na chęć kontaktu ze strony klientów. Powody mogą być różne: użytkownik nie znalazł poszukiwanego produktu w katalogu, chciał sprecyzować jego cechy lub skonsultować się w sprawie zasad użytkowania. Agencja marketingowa Wrocław zaleca wprowadzić usługę oddzwaniania, która pozwoli przetworzyć wszystkie zapytania i nie przeoczyć żadnego leadu. Nagrywanie rozmów pomoże przeanalizować prośby grupy docelowej i rozwiać obiekcje.

Opublikuj komentarz