Reklama u blogerów

Reklama kupiona u blogerów jest jedną z najdroższych. Aby uzyskać wyniki, trzeba wybrać odpowiedniego blogera. Reklama może mieć formę publikacji (tekst) lub filmu. Współpraca z każdym blogerem jest indywidualna. Ktoś prosi o gotowy tekst i wypowiada go w relacjach, ktoś sam pisze tekst do publikacji.

Przed zamówieniem reklamy u blogera, należy zapoznać się z kontem, na którym będzie umieszczona reklama. Warto poprosić o statystyki, aby zrozumieć, jaki segment ludzi przeważa i na jaki zasięg można liczyć. Następnie rozpoczyna się proces negocjacji.

Aby uprościć proces współpracy z blogerami, wiele firm korzysta z pomocy agencji marketingowych, np. w tym może pomóc redMustang, które mają doświadczenie w tej dziedzinie.

Choć prawo mówi, że reklama musi być jawna, wielu blogerów to ignoruje. Sieci społecznościowe próbują ostatnio radzić sobie z nieuczciwymi blogerami poprzez oznaczanie publikacji reklamowych.

Jednym z najprostszych i najbardziej popularnych formatów reklamowych dla blogerów jest recenzja. Specjaliści redMustangu mówią, że przykładowo, marka może zamówić recenzję swojego produktu u blogera, którego recenzje stanowią podstawę contentu. Koszt zależy od przewidywanego ruchu (na podstawie statystyk), a także od poziomu sławy blogera. Czasami jednak cena może być „przesadzona”, co jest główną wadą takiej reklamy. Zaletą jest pozytywny element wizerunkowy.

Opublikuj komentarz